Správa IT služeb (ITSM) - CZ
Správa IT služeb (ITSM) je soubor osvědčených postupů a zásad pro správu a poskytování služeb informačních technologií organizaci nebo jejím zákazníkům. Cílem ITSM je poskytovat vysoce kvalitní IT služby, které splňují potřeby podniku, a zároveň optimalizovat využití zdrojů a minimalizovat náklady.
Školení je navrženo tak, aby studentům představilo klíčové pojmy, terminologii a osvědčené postupy pro vytváření a zlepšování kvality IT služeb v celé organizaci.
Popis kurzu:
Kurz Vás seznámí se základy správy IT služeb (IT Service Managementu) a se systémem vytváření hodnoty služeb. Dozvíte se o moderních pracovních přístupech jako je Agile, DevOps, Kanban a Lean a o tradičním procesním řízení. Ukážeme si flexibilní provozního model založený na vytváření kvalitních služeb.
Požadované znalosti:
Kurz je určen pro všechny se zájmem o fungování IT.
Komu je kurz určen:
Kurz je určen pro veřejný sektor i soukromou sféru.
- Projektoví manageři
- Projektoví inženýři
- ITSM profesionálové
- IT Support
- IT manageři
- CIO, CEO, CFO (C level Management)
- Architekti, konzultanti vývojáři
Obsah kurzu:
Kurz poskytne
praktické znalosti a dovednosti v procesech ITSM, jako je správa service desku, správa incidentů, správa problémů, správa změn, správa verzí, správa konfigurace, správa úrovně služeb a správa aktiv IT.
- Základní koncepty IT Service Managementu
- Hodnoty a principy IT Service Managementu
- 5P IT Service Managementu
- Procesní management
- Strategie
- Portfolio
- Vývoj
- Nasazení
- Provoz
- Architektura
- Řízení změn a projektů
- Kontinuální zlepšování - Kaizen
- Agilita
- DevOps
- Kanban
- SCRUM
- LEAN
- MVP - Minimum Viable Product
Certifikace:
Součástí kurzu je certifikát o absolvování školení.
Cíle kurzu:
Cílem kurzu IT Service Management je poskytnout studentům komplexní pochopení principů, konceptů a osvědčených postupů ITSM. Kurz pokrývá různé rámce ITSM, jako jsou ITIL, Kaizen, Agile, DevOps aj. a jejich aplikaci v reálných scénářích.
- Poznáte koncept poskytování IT služeb.
- Naučíte se používat jednotnou terminologii.
- Porozumíte různým přístupům.
- Poznáte vybrané praktiky a jejich způsob použití.